Pop a Bang Tuning Remap

Pro ty z vás, kteří si pamatují některá ze super aut 80. let, si vzpomenete na úžasný zvuk zvedání se přes bublání a praskání Ferrari F40 spolu s praskáním a boucháním Sierra Cosworth nebo EscortCosworth. Pro mladší z nás je tu YouTube a tisíce hodin těchto aut, která vydávají úžasné zvuky ze zadní části auta.

Pravděpodobně jste slyšeli pop &bang dokonce i u některých vozů, které nebyly modifikovány. Jsou mnohem nižší intenzity a obvykle se vyskytují pouze na sportovních autech, ale možnost dodatečných úprav, které mohou přinést masivní zvuk téměř každému autu, je v posledních letech učinila neuvěřitelně populární. A ano, nyní ho můžete mít i na dieselech.

Co je to přemapování pop a bang?

Modus praskání, bouchání a praskání se také nazývá zpomalení praskání výfuku, praskání výfuku, bublání, zpětné vzplanutí auta, mapa praskání, anti-lag systém (ALS), schubabschaltungdeaktivieren, schubabschaltungknallen, schubabschaltungblubbern, schubblubbern nebo mapa zpomalení a to ty bestiální rány a zdravé bublání z výfuku při uvolnění plynového pedálu.

Je to tak jednoduché a naprosto krásné.

Výhody zvukového doprovodu však nejsou to jediné, co byste měli vzít v úvahu, než se rozhodnete, zda zařadit pop &bangs do svého arzenálu automobilové zábavy. Tato softwarová úprava má přímé důsledky pro váš motor a výfuk.

Jak udělat, aby výfuk praskl a bouchl

Existují 2 modifikace, které vedou k pop třesku.

  1. po uvolnění plynového pedálu se dodávka paliva okamžitě nepřeruší. Je zpožděn, aby se zajistila dodávka paliva i během zpomalování, schubabschaltungdeaktivieren.
  2. Další úpravou je změna časování zapalování, kterou zpomalíme. K zapálení, které způsobí čelo plamene, dojde později než obvykle – i když se výfukový ventil otevře – a to způsobí, že čelo plamene se odehraje uvnitř válce, ale také v prostoru, který spojuje ventily a výfuk, což dává požadovaný zvuk.

Hlavní výhodou je, že při deceleraci proudění opožděného spalování projde také turbodmychadlem, což způsobí, že turbo bude držet otáčky vysoko, místo aby ztrácelo otáčky kvůli nedostatečnému proudění výfukových plynů, ke kterému by bez úpravy došlo. Kromě výhody zvukové stopy to také znamená, že vaše auto bude rychlejší. Je tomu tak proto, že běžící turbo znamená, že při opětovném sešlápnutí pedálu neztrácíte čas s navíjením.

Reakční doba je znatelně kratší a prodleva turba prakticky žádná, proto tento mód nazýváme také anti-lag.

Další výhodou, kterou volí mnoho našich zákazníků, je mít stejný zvuk, když se auto vůbec nehýbe. Praskání a rány jsou znatelně hlasitější, když je vůz v pohybu, ale zvuk při stání neomylně dává tušit, čeho je vůz schopen, když se konečně rozjedete.

 

 

 

 

Pops&Bangs (Crackle Map / Over-Run Map)

 

Tato funkce může být naprogramována do ECU u některých benzínových vozidel, což má za následek praskání a bouchání nebo praskání vycházející z výfukového systému během zpomalování motoru.

Mnoho výrobců již takovou funkci implementuje z výroby u některých výkonných modelů. Tato funkce nenabízí žádné výkonnostní výhody, ale nabízí sportovnější pocit a hluk. Normálně jsou během zpomalování motoru vstřikovače vypnuty, aby se zabránilo vniknutí paliva do spalovací komory.

Při aplikaci náplasti praskání a třesku na ECU požadujeme, aby vstřikovače zůstaly otevřené po krátkou dobu po uzavření škrticí klapky. Mapy časování jisker se pak upraví tak, aby se palivo v podstatě zapálilo po TDC (Top Dead Centre). To má za následek vznícení paliva během výfukového zdvihu a vytváření malých výbuchů ve výfukovém systému. Tyto malé exploze způsobují praskání a bouchání a v některých případech lze vidět malé plameny vycházející ze zadních tlumičů.

 

Upozornění: Tato funkce by měla být implementována pouze u vozidel, která mají vylepšený výfukový systém s decatovou nebo kovovou strukturou sportovní.

 

V případě zájmu o úpravu pro Váš vůz nás kontaktujte, ohledně doplnění info o vozidle a možnostech dané úpravy.