Podtáčení motoru u vozidel s automatickou převodovkou DSG
Máme řešení pro tuto špatnou vlastnost automatických převodovek vozidel koncernu VW a to podtáčení motoru.
U těchto převodovek je z výroby nastavené, aby měl motor co nejnižší otáčky kvůli nízkým emisím. Kde převodovka zbytečně rychle přeřazuje na vyšší převodový stupeň a poté podřazuje ve velmi nízkých otáčkách motoru okolo 1000 – 1200 ot. /min.
Co způsobují nízké otáčky motoru:
Větší vibrace z pohonné jednotky
Nedostatečný výkon / krouticí moment
Rychlejší opotřebení převodovky ložiska atd.
Rychlejší opotřebení dvouhmotnostního setrvačníku spojek
Úpravu provádíme u vozidel značek:
Audi – Volkswagen – Seat – Škoda – Cupra
Typy převodovek:
DQ200 -0AM/0CW 7ti stupňová dvouspojková převodovka
DQ250 – 02E/0D9 6ti stupňová dvouspojková převodovka
DQ380 – 0DE 7ti stupňová převodovka
DQ381 – 0GC 7ti stupňová převodovka
DQ500 – 0BH/0BT 7ti stupňová převodovka
DL382 – 0CL/0CJ/0DP/0CK/0DN 7ti stupňová dvouspojková převodovka
DL501 – 0B5 7ti stupňová dvouspojková převodovka
DQ511 – 10ti stupňová převodovka
DQ400/E – 0DD plug-in hybrid Golf GTE a Passat GTE
Postup úpravy:
- Zkušební jízda před úpravou
- Měřené hodnoty převodovky
- Záloha původních dat převodovky EEPROM + FLASH + kódování
- Úprava vyčtených dat
- Zápis upravených dat zpět do převodovky
- Zkušební jízda po úpravě – případné doladění
Jedná se o softwarovou úpravu převodovky s časovou náročností mezi 2 – 4 hod.