Oprava mazání – tlaku oleje u motorů 3.0 TDI Audi – VW
Problém se týká u vozidel Audi a VW vyrobených od roku 2014 a výše s motorizací 3.0 TDI
U vozidel:
Audi – A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8
VW Touareg
Problém se zadíráním těchto motorů a turbodmychadel spočívá v nastavení regulaci nízkého tlaku oleje z důvodu ekologie (snížení emisí výfukových plynů) ke snížení spotřebě paliva.
Pokud vlastníte tento model vozidla, máte v něm pravděpodobně motor typu EA897evo Euro 6, ve kterém je olejové čerpadlo s proměnlivou regulací tlaku oleje.
Před úpravou naměřený tlak oleje:
na volnoběh cca 1 bar
od 2000 ot. /min – cca 1,2 baru
od 2300 ot. /min – cca 1.6 baru
od 2500 ot. /min – cca 3.4 baru
Po úpravě naměřený tlak oleje:
na volnoběh cca 1.8 baru
od 1800 ot. /min – cca 2.5 baru
od 2300 ot. /min – cca 2.7 baru
od 2500 ot. /min – cca 3.5 baru
Výše uvedené hodnoty se mění dle typu řídící jednotky a systému mazání motoru.
Po úpravě tak zabráníte velké opravě komponentů motoru i jeho samotného.
Úprava nastavení tlaku oleje Vám prodlouží životnost motoru.
Kontrolu tlaku oleje lze zjistit v řídící jednotce motoru – měřené hodnoty – tlak oleje a to pomocí diagnostiky.
Doba úpravy: 1 – 2 hodiny dle typu řídící jednotky