Autoelektro | +420 721 904 277 | servis@car-diagnostik.cz

Autoservis | +420 774 663 208 | autoservis-pav@seznam.cz

Oprava mazání – tlaku oleje u motorů 3.0 TDI Audi – VW

Problém se týká u vozidel Audi a VW vyrobených od roku 2014 a výše s motorizací 3.0 TDI

U vozidel:

Audi – A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8
VW Touareg

Problém se zadíráním těchto motorů a turbodmychadel spočívá v nastavení regulaci nízkého tlaku oleje z důvodu ekologie (snížení emisí výfukových plynů) ke snížení spotřebě paliva.
Pokud vlastníte tento model vozidla, máte v něm pravděpodobně motor typu EA897evo Euro 6, ve kterém je olejové čerpadlo s proměnlivou regulací tlaku oleje.

Před úpravou naměřený tlak oleje:

na volnoběh cca 1 bar
od 2000 ot. /min – cca 1,2 baru
od 2300 ot. /min – cca 1.6 baru
od 2500 ot. /min – cca 3.4 baru

Po úpravě naměřený tlak oleje:

na volnoběh cca 1.8 baru
od 1800 ot. /min – cca 2.5 baru
od 2300 ot. /min – cca 2.7 baru
od 2500 ot. /min – cca 3.5 baru

Výše uvedené hodnoty se mění dle typu řídící jednotky a systému mazání motoru.

Po úpravě tak zabráníte velké opravě komponentů motoru i jeho samotného.

Úprava nastavení tlaku oleje Vám prodlouží životnost motoru.

Kontrolu tlaku oleje lze zjistit v řídící jednotce motoru – měřené hodnoty – tlak oleje a to pomocí diagnostiky.

Doba úpravy: 1 – 2 hodiny dle typu řídící jednotky