Oprava mazání – tlaku oleje u motorů 3.0 a 4.0 TDI
Problém se týká u vozidel značky AUDI – VW vyrobených od roku 2014 a výše.
Motory:
3.0 TDI a 4.0 TDI
U vozidel:
AUDI modely A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8
VW modely Amarok, Touareg
Nejčastěji upravované řídící jednotky motoru EDC17CP54 – MD1CP004 – MD1CP014
Problém se zadíráním těchto motorů a turbodmychadel spočívá v nastavení regulaci nízkého tlaku oleje z důvodu ekologie (snížení emisí výfukových plynů) ke snížení spotřebě paliva.
Pokud vlastníte jedno z výše uvedených vozidel, máte v něm pravděpodobně tento typ motoru EA897EVO s emisní normou Euro 6, ve kterém je olejové čerpadlo s proměnlivou regulací tlaku oleje řízené řídící jednotkou motoru.
Zde ukázka naměřených hodnot z jednoho vozidla Audi Q7 3.0 TDI
Před úpravou naměřený tlak oleje:
na volnoběh 1.1 bar
od 1500 ot. /min – 1.3 bar
od 2000 ot. /min – 1.6 bar
od 2300 ot. /min – 2.1 bar
od 2500 ot. /min – 3.4 bar
Po úpravě naměřený tlak oleje:
na volnoběh 1.4 bar
od 1500 ot. /min – 2.0 bar
od 2000 ot. /min – 2.7 bar
od 2300 ot. /min – 3.2 bar
od 2500 ot. /min – 4.5 bar
Výše uvedené hodnoty se mění dle typu řídící jednotky, systému mazání a opotřebení motoru.
Po úpravě tak zabráníte velké opravě motoru a jeho komponentů.
Úprava nastavení tlaku oleje Vám prodlouží životnost motoru.
Kontrolu tlaku oleje lze zjistit v řídící jednotce motoru – měřené hodnoty – tlak oleje pomocí diagnostiky.
Doba úpravy: 1 – 3 hodiny dle typu řídící jednotky