Kódováni a přizpůsobení ABS jednotek ve vozidle

V jednotkách ABS je možné dodatečně dokódovat/odkódovat tyto funkce:

  • Asistent rozjezdu do kopceHHC
  • Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS/XDS
  • Protiblokovací systém ABS
  • Protiprokluzový systém ASR
  • Stabilizační systém ESP

Asistent rozjezdu do kopce

Asistent rozjezdu do kopce umožňuje pohodlné rozjíždění do svahu bez rizika nechtěného couvnutí i bez použití ruční brzdy. Aktivuje se automaticky při sklonu vozovky větším než 5 %, a to při rozjezdu vpřed i při couvání.

Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, udrží asistent po dobu 2 až 5 sekund tlak v brzdovém systému. V tomto intervalu se můžete pohodlně rozjet.

Elektronická uzávěrka diferenciálu – EDS /XDS

V situacích, kdy je cesta z poloviny pokryta ledem a druhou polovinu tvoří např. asfalt, oceníte funkci elektronické uzávěrky diferenciálu EDS. Ta pracuje s prvky systému ABS a je jeho doplňkem.

Elektronická řídicí jednotka neustále přijímá prostřednictvím snímačů otáček kol ABS informace o hnacích kolech. Zaznamená-li protáčení jednoho kola, přibrzdí ho tak, aby se jeho otáčky přiblížily otáčkám druhého kola, které se neprotáčí. Tím zároveň dojde k přesměrování točivého momentu motoru na kolo s vyšší přilnavostí, které tak přenáší větší hnací sílu.

Přednosti EDS vyniknou zejména při rozjezdu, zrychlení nebo při jízdě do kopce na vozovce se sníženou přilnavostí pod jedním z hnacích kol.

Protiblokovací brzdový systém – ABS

Systém ABS spolehlivě zabraňuje blokování kol při brzdění. Pomáhá udržet vozidlo řiditelné i v krizových situacích, kdy potřebujete brzdit opravdu intenzivně.

Protiprokluzový systém – ASR

Systém ASR efektivně zabraňuje prokluzování hnacích kol při rozjezdu nebo při jízdě na povrchu se sníženou přilnavostí.

Elektronický stabilizační systém – ESP

Pomáhá všem řidičům zvládnout kritické situace, ve kterých se vozidlo dostává do smyku.

Řídící jednotka prakticky neustále porovnává aktuální údaje o jízdním stavu vozidla s přednastavenými hodnotami. Pokud se údaje neshodují, vydá řídicí jednotka pokyn ke stabilizaci vozidla.

Stabilizující systém na svou funkci využívá schopnosti ABS, ASR a několika dalších speciálních snímačů. Díky nim se zabrání zablokování kol. Princip fungování spočívá ve snížení točivého momentu motoru a přibrzďování vnitřního (v zatáčce) zadního kola při nedotáčivém smyku, resp. vnějšího předního kola při přetáčivém smyku.

Výpočet dlouhého kódování ABS jednotek Škoda – VW – Audi – Seat

Výpočet dlouhého kódování dle VIN a výbavy vozidla

Vymazalo se Vám kódování ABS při výměně jednotek ve vozidle nebo odpojení baterie atd.?

Umíme tento kód spočítat dle:

VIN výrobního čísla karoserie – výbavy – velikosti brzd – motorizace – pohonu kol – atd.