Vyberte stránku

APR úpravy převodovek

APR s potěšením představuje ultimátní úpravu řídícího systému (TCU) DSG a S Tronic převodovek řady DQ250 Exx & Fxx. APR TCU upgrade je nabízen v několika úrovních podle druhu motoru a výkonu. Přehrání tohoto ovládacího softwaru je prováděno skrze diagnostickou zásuvku OBD-II. Díky APR patentovanému rozhraní DirectPort Programming Suite si může konečný uživatel individualizovat nastavení převodovky přímo pro vlastní potřeby.

APR TCU upgrade umocňuje zážitky z řízení začleněním mnoha stejných vlastností, které jsou obvykle vyhrazeny pouze pro high-end RS modely AUDI Quattro GmbH. Při bleskové akceleraci na plný plyn bude převodovka řadit ještě rychleji a při vyšších otáčkách. Avšak během normálního denního provozu, TCU upgrade zajistí hladké, ale stále citlivé a vytříbené jízdní vlastnosti

APR DirectPort Programming rozhraní umožňuje uživateli vlastní přizpůsobení TCU pro své potřeby, a to během instalace. Uživateli budou nabídnuty následující možnosti, které bude moci v budoucnu kdykoliv u APR dealera změnit.

  • Uživatelem definované a APR optimalizované momenty řazení v závislosti na výkonovém naladění motoru
  • Uživatelem definované otáčky motoru u Launch Controlu
  • Uživatelem definované maximální otáčky pro přeřazení
  • Možnost ponechání nebo vypnutí automatických přeřazení v manuál modu
  • Možnost ponechání nebo vypnutí automatických podřazení v manuál modu (u Kick downu)

APR případně doladí nesoulad mezi TCU a maximálními otáčkami, popřípadě otáčkami při Launch Controlu, aby nemohly vzniknout případné problémy.

Drive mód:

Nastavení a komfort v „Drive“ módu se v závislosti na aktuálním výkonu motoru výrazně zlepšily. Přeřazení i podřazení probíhá více na základě zatížení motoru a polohy plynového pedálu, než pouhé přeřazení v přednastavených otáčkách a jako takové je přeřazení mnohem hladší a neobtěžující. Řidič je tak více spjat s automobilem, jelikož přeřazení probíhají více přirozeně. Při jízdě na „půl plynu“ zůstává zařazený spíše aktuální převodový stupeň až do nezbytného okamžiku, místo zmatečného rychlého podřazování. To platí zejména za použití větších turbodmychadel, kde se výrazně zlepší odezva a celkové sladění při jízdě na půl plynu. Při jízdě na plný plyn se zrychlí čas pro přeřazení, které navíc probíhá v maximálních otáčkách motoru, nikoliv dříve na základě přednastavených maximálních otáček v softwaru převodovky.

Sport mód:

Výkon i komfort ve „Sport“ módu je také výrazně vylepšen v závislosti na aktuálním výkonu motoru. Očekávejte extrémně rychlé přeřazení při plném plynu. APR naprogramovalo dvě strategie přeřazování při plné akceleraci. Body pro přeřazení jsou nyní optimalizovány tak, aby se docílilo nejrychlejšího zrychlení v závislosti na aktuálním průběhu točivého momentu motoru tím, že se zohledňuje využívání charakteristiky křivky točivého momentu na základě, které dochází k ideálnímu přeřazení. Pokud je ale pedál zatlačen maximálně jako při „Kick downu“, pak převodovka řadí až při maximálních otáčkách motoru!

Jízdní vlastnosti se zlepšily i při jízdě na půl plynu. Některé převodovky mají velice agresivně naladěný software, který zbytečně drží vysoké otáčky a často ještě podřadí ve chvílích, kdy je to nejméně třeba. Při běžné jízdě s lehkým plynem převodovka řadí dříve a dovolí tak si užít nerušenou jízdu i ve chvílích, kdy jízda na plný plyn není vhodná.

Manuální mód:

Během času instalace si může zákazník dle vlastních preferencí vybrat určité možnosti nastavení, které pak ovlivní chování převodovky v Manuál módu. Zákazník si může vybrat, zdali ponechá aktivní nebo deaktivuje automatické podřazení během Kick downu nebo automatické přeřazení v nejvyšších otáčkách v tomto módu. Z bezpečnostních důvodů a pro zlepšení akcelerace ponechali APR inženýři automatické přeřazení z prvního stupně.

Řídící jednotka motoru určuje maximální dosažitelné otáčky motoru. Při využití možnosti nastavit si maximální otáčky můžete srovnat maximální otáčky motoru s maximálními otáčkami, kdy bude převodovka řadit při ponechání automatického přeřazení. V případě, že APR úprava řídící jednotky motoru dovolí nižší otáčky motoru, než je přípustné, pak APR nabízí upgrade chipu pro dosažení vyšších otáček zdarma.

V manuálním módu je výrazně vylepšen jak čas potřebný k samotnému přeřazení, tak je výrazně zredukována i prodleva mezi povelem k přeřazení skrze pádla pod volantem a samotného přeřazení převodovkou. Jakmile je tedy dán povel k přeřazení, převodovka začne okamžitě provádět přeřazovací proces. Kromě toho je odstraněná i bariéra u podřazování, takže může řidič podřadit kdykoliv, pokud další převodový stupeň nebude ještě přesahovat maximální otáčky motoru.

S na míru upraveným manuálním módem si můžete daleko více užít zážitky z řízení, které bude přesně takové, jaké si navolíte. U APR to nazýváme Výkon bez kompromisů!!

Launch Control:

APR úprava DSG převodovky umožňuje Launch Control na všech vozidlech. Během času instalace si může zákazník vybrat požadované startovní otáčky. Launch Control se aktivuje rychle a s vylepšeným projevem, díky limitování některých odolných kritérií, kterým čelí některé modely během aktivace. Řidič pocítí, že akcelerace bude nyní mnohem rychlejší a s menší prodlevou od puštění brzdy k samotnému startu. Spojky rychle sepnou a vystřelí auto vpřed s následujícími rychlými přeřazeními. To vše přímo zrychluje akceleraci!!

APR případně upraví jakýkoliv nesoulad mezi maximálními otáčkami motoru a maximálními startovními otáčkami povolenými převodovkou, kde by mohlo dojít ke konfliktu.

* Poznámka: Vozidlo musí být vybaveno tlačítkem „Launch Controlu“ aby se mohl Launch Control povolit

Indikátor zařazeného stupně:

APR úprava DSG převodovky umožní zobrazení indikátoru zařazené rychlosti u Drive a Sport módu na display maxi dotu.

Limity točivého momentu:

Až příliš často se úpravy DSG převodovek prodávají jako řešení, pro překonání „omezení točivého momentu“, za které si mnohé méně zdatné společnosti účtují další peníze. Zatímco některé firmy můžou mít problémy se zasahováním tohoto omezení v převodovce do chodu motoru, a to i při pouhé základní úpravě Stage 1. APR motorové úpravy jsou tak komplexní, že toto nevyžadují, aby dosáhly udávaných hodnot výkonu a točivého momentu. APR si neúčtuje další peníze za posunutí těchto limitů. Posunutí těchto limitů nezvýší výkon ani točivý moment a ani nevylepší převodovku tak, aby mohla zvládnout vyšší točivý moment. Limit točivého momentu je při této úpravě jednoduše vypnut, takže dovolí uživateli neomezenou funkci. V momentě, kdy je výše točivého momentu limitována schopností sériových spojek danou hodnotu přenést, doporučujeme jejich výměnu za odolnější, čímž se zvýší schopnost přenést větší hodnoty točivého momentu nezávisle na APR úpravě DSG převodovky.

DSG Teplotní management:

Teplotní management je důležitá součást DSG DQ250 převodovky. Zatímco někteří úpravci jednoduše odstraní kontrolu teploty a hlásají tak, že zvýšili efektivitu chlazení, APR DSG upgrade povolí pouze maximální bezpečnou teplotu převodovky, než software zasáhne. Na rozdíl od sériového procesu, který jednoduše úplně omezí točivý moment, APR zásah během přehřátí dovolí přenos malého množství výkonu a točivého momentu tak, aby mohlo auto bezpečně opustit závodní dráhu, popřípadě zajet ke kraji silnice. Díky další pomalé jízdě je umožněno, aby vzduch mohl dále proudit přes chladiče, což vede k rychlejšímu ochlazení převodovky a k jejímu opětovnému plnému znovu zprovoznění.

Přednosti APR úpravy:

Poznámka: APR úprava je určena pouze pro převodovky s kódem začínající na Exx a Fxx, které jsou ovládány procesorem Temic Tricore. Starší (do 2008) převodovky Cxx, které jsou ovládány Power PC managementem, jako u motorů EA113 s K03 turbodmychadlem a starší 3,2 VR6 se značně liší a prozatím nejsou podporovány.

Vývoj APR TCU úpravy: 

APR inženýři přistoupili k úpravám DSG převodovky přímo a vlastním způsobem. Různí jiní úpravci často vytváří generickou úpravu, která je protlačena na všechny druhy převodovek na různých typech aut. Bohužel tento „copy & paste“ tuning vždy nefunguje a často vede k nežádoucím efektům jako je pomalé řazení jak na vyšší, tak i na nižší stupně, omezování točivého momentu, zasekávání převodovky, tak to vede i k imobilitě vozu. V některých extrémních případech může dojít i k poškození převodovky. Se stovkami různých sériových naladění převodovek DQ250 pro různé druhy automobilů se APR inženýři pracně dopracovali k tomu, že každá APR TCU úprava řídící jednotky DSG převodovky je upravena přesně na základě originálních dat z té konkrétní převodovky.

APR TCU Composer:

APR vyvinutý TCU Composer je užíván pro upravování dat v řídící jednotce. S plným přístupem do každé sekce, každé mapy a možností všech úprav nejsou inženýři u APR omezeni na úpravu pár základních map, jako je to běžné u většiny tuningových společností. ECU Composer posouvá úpravy Řídící jednotky na novou úroveň kvality i rychlosti. Úprava řídící jednotky proto nezabere více jak 10-20 minut.

 

Maximální otáčky motorů:

Podporovaná vozidla:

Podporované převodovky:

Stage: